DLA Piper werft juridisch talent

DLA Piper is één van de grootste zakelijke juridische dienstverleners wereldwijd. In korte tijd is de internationale top-3 law firm uitgegroeid tot een kantoor met 75 vestigingen in 30 landen. Met de doorlopende arbeidsmarktcampagne ‘Big Opportunities for Big Talents' vergroot DLA Piper continue haar naamsbekendheid en weet zij gericht juridisch talent aan te trekken.

DLA Piper is een aantrekkelijke werkgever voor juridische professionals en heeft de ambitie om door te groeien in omvang en autoriteit. In haar missie staat dan ook: ‘To be the leading global business law firm'. De juridisch dienstverlener kan haar missie alleen waarmaken met toptalent in huis. Gelet op haar ambitie is het voor DLA Piper essentieel om doorlopend (young) professionals aan te trekken.

Employer brand
"We werken met een internationale dynamiek, hebben grote cliënten en hebben bovendien de ambitie en cultuur om het beste bij elkaar naar boven te halen. Dit alles biedt grote voordelen aan aanstormend en ondernemend talent", zegt Karin Ruivenkamp, coördinator communicatie & arbeidsmarkt bij DLA Piper Amsterdam. David Westveer, senior communicatieadviseur bij BOOM Communicatie beaamt dit: "Door de internationale omvang en context heeft DLA Piper als werkgever veel te bieden. Denk aan aanwezige expertise, professionaliteit en opleidings- en trainingsprogramma's. Ook aspecten als corporate responsibility en pro bono activiteiten maken DLA Piper een sterk employer brand."

Big Opportunities for Big Talents
Met de doorlopende arbeidsmarktcampagne "Big Opportunities for Big Talents" draagt DLA Piper haar employer brand actief en doorlopend uit richting een ambitieuze doelgroep. "De mogelijkheden die de organisatie voor (young) professionals biedt, komen goed tot uiting in de arbeidsmarktcommunicatie van de law firm", zegt David Westveer.

BOOM Communicatie ontwikkelde diverse deelcampagnes voor de doorlopende internationale campagne. "Wij hebben daarbij een nieuw communicatieformat opgezet. Bestaande campagnes en uitingen zijn daarin vervolgens in nauwe samenwerking met DLA Piper gerestyled en afgestemd op de Nederlandse markt", vervolgt Westveer. "Onder andere de deelcampagnes ‘Bigger Pitch' - een meerdaagse Talent Class voor juridisch toptalent -, de ‘Bigger Kickstart' - een wervingscampagne gericht op student stagiairs voor het stageprogramma van DLA Piper - en de ‘Bigger Talent Award' - een online competitie voor rechtenstudenten".

Online presence
De campagnes van DLA Piper worden offline en online uitgerold. "Daarbij zetten zij in op een goede aanwezigheid in print, online en events. Herkenbaarheid bij en binding met de doelgroep zijn daarbij uitgangspunten. Voor DLA Piper is ‘online presence' daarom erg belangrijk", licht Westveer toe. "De doelgroep van DLA Piper oriënteert zich namelijk grotendeels online. We spreken over een hoogopgeleide doelgroep die een grote kennisbehoefte heeft. Deze groep wil goed geïnformeerd worden en oriënteert zich over een langere periode online. Voor DLA Piper is het dus belangrijk om onder andere via social media de interactie aan te gaan met de doelgroep."

Social media app
Voor de Bigger Talent Award ontwikkelde BOOM Communicatie een social mediacampagne en een social media app. Westveer: "Het aantal volgers op Facebook werd met deze campagne verdubbeld met kwalitatief goede volgers die passen in het vastgestelde profiel van de doelgroep". Ook de website Bigopportunities.nl werd geoptimaliseerd en gerestyled.

Samenwerking
"BOOM Communicatie is een fijne sparringpartner", zegt Karin Ruivenkamp. "Hun pragmatische aanpak en pro-actieve houding zorgen ervoor dat onze samenwerking erg prettig verloopt. Wat ons betreft onderscheidt BOOM Communicatie zich van anderen doordat ze écht de tijd voor je nemen om op creatieve wijze mee te denken over het bereiken van onze doelgroep."

BOOM Communicatie ging na een bureaucompetitie aan de slag voor DLA Piper Nederland. Deze week gaat de Bigger Talent Award weer van start.