BOOM bekroond als beste bureau van Nederland

In de ranglijst van de beste bureaus in Nederland, staat BOOM op nummer 1. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het vakblad Fonk, waarin opdrachtgevers wordt gevraagd hoe tevreden zij zijn over de bureaus die zij inschakelen voor strategie, marketing en communicatie. BOOM scoort een dikke 9 als rapportcijfer op criteria als kennisniveau, flexibiliteit, creativiteit, betrokkenheid, prijs/prestatie en effectiviteit.

De nummer 1-positie in de ‘Bureau Top 50’ staat niet op zichzelf. BOOM is namelijk ook voor het vijfde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot beste bureau in het segment business-to-business.

 

“Een prachtig compliment van onze klanten en een geweldige prestatie van ons team”, vat algemeen directeur Hans van den Boom het samen. “Je kunt jezelf allerlei kwaliteiten toedichten en mooie praatjes verkondigen, maar uiteindelijk zijn het je klanten die het oordeel vellen over hoe succesvol je voor hen bent geweest; welke meerwaarde je daadwerkelijk hebt geleverd. Nu blijkt dat ze lovend over je zijn, mag je met recht trots zijn. En dat zijn we dus ook! Al is dit natuurlijk geen reden om naast onze schoenen te gaan lopen. Integendeel. We zijn een bureau met nuchtere mensen, die gaan voor kwaliteit en goed werkende oplossingen. Deze koppositie sterkt ons in die benaderingswijze.”

 

Gedeelde ambitie

In het onderzoek scoort BOOM bijzonder hoog op aspecten als inzet en service (9,8), nauwkeurigheid (9,8), creativiteit (9,7), functioneren als sparringpartner (9,8) en als business accelerator (9,8). Van den Boom: “Hierin zien wij waardering terug voor de nauwe samenwerking die wij met onze opdrachtgevers aangaan. Het is onze overtuiging dat je vanuit een gezamenlijk commitment grotere stappen kunt zetten. Gedeelde ambitie haalt het beste in mensen naar boven”.

 

Bijdrage leveren

“Ons doel is om organisaties verder te helpen”, geeft Van den Boom aan. “We zijn dus pas tevreden als we een klant duidelijk meerwaarde hebben kunnen bieden. Dat resultaat is meestal uit te drukken in ‘harde’ cijfers, zoals meer winst, meer klanten of duidelijke besparingen door een betere efficiency. Daarnaast leggen wij nadruk op een andere vorm van resultaat: meer betekenis hebben voor mens en omgeving. Winst moet niet uitsluitend in geld uitgedrukt worden; het gaat ook om de bijdrage die een bedrijf of instelling levert aan de maatschappij en de leefbaarheid van onze wereld. We transformeren naar een betekeniseconomie waarin het succes van organisaties ook daarvan afhankelijk wordt. Succesvol zijn begint dus al lang niet meer alleen bij jezelf”.

 

Raadpleeg de Fonk 50.