Nieuws

BOOM opnieuw beste bureau van Nederland

BOOM is voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot het beste bureau van Nederland. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het vakblad Fonk, waarin opdrachtgevers wordt gevraagd hoe tevreden zij zijn over de bureaus die zij inschakelen voor strategie, marketing en communicatie. BOOM scoort een dikke 9 als rapportcijfer op criteria als kennisniveau, flexibiliteit, creativiteit, betrokkenheid, prijs/prestatie en effectiviteit.

De nummer 1-positie in de ‘Bureau Top 100’ staat niet op zichzelf. BOOM is namelijk ook voor het zesde achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot beste bureau in het segment business-to-business.

“Een prachtig compliment van onze klanten en een geweldige prestatie van ons team, dat ook op afstand perfect functioneert en die ons door de roerige tijden heeft gebracht”, vat algemeen directeur Hans van den Boom het samen. “Maar uiteindelijk zijn het onze klanten die het oordeel vellen over hoe succesvol je voor hen bent geweest. Zij zorgen voor onze continuïteit en geven veel energie doordat wij voor hen van betekenis zijn. Verwachten kun je het nooit, maar we hadden wel goede hoop om de titel ‘Beste bureau van Nederland’ te mogen prolongeren. Al is dit natuurlijk geen reden om naast onze schoenen te gaan lopen. Integendeel. We zijn een bureau met nuchtere mensen, die gaan voor kwaliteit en goed werkende oplossingen. Deze koppositie sterkt ons in die benaderingswijze.”

Gedeelde ambitie

In het onderzoek scoort BOOM bijzonder hoog op aspecten als inzet en service (9,8), nauwkeurigheid (9,6), creativiteit (9,6), effectiviteit (9,6) en functioneren als sparringpartner (9,7). Van den Boom: “Hierin zien wij waardering terug voor de nauwe samenwerking die wij met onze opdrachtgevers aangaan. Het is onze overtuiging dat je vanuit een gezamenlijk commitment grotere stappen kunt zetten. Gedeelde ambitie haalt het beste in mensen naar boven.”

Bijdrage leveren

“Ons doel is om organisaties verder te helpen”, geeft Van den Boom aan. “We zijn dus pas tevreden als we een klant duidelijk meerwaarde hebben kunnen bieden. Dat resultaat is meestal uit te drukken in ‘harde’ cijfers, zoals meer winst, meer klanten of duidelijke besparingen door een betere efficiency. Daarnaast leggen wij nadruk op een andere vorm van resultaat. Wij weten de essentie van een organisatie te vatten. Niet alleen de ‘Why’, maar ook de betekenis voor de maatschappij, klanten, medewerkers en andere belangrijke stakeholders. Dat geeft energie aan alle betrokkenen. We onderzoeken gedegen, analyseren scherp en komen met goed onderbouwde strategieën en werkbare oplossingen. Wij helpen organisaties, mensen en omgeving écht verder. Dat geeft hen energie, maar ons des te meer!”

Raadpleeg de Fonk 100.