Ferry Drop

Visueel Ontwerper

Ferry weet een concept tot leven te brengen en mensen te raken. Hij is een ervaren, allround vormgever die krachtig en verrassend uit de hoek komt. Is creatief, gedreven en heeft een groot inlevingsvermogen. Zo weet hij iedere boodschap helder te visualiseren. Het liefst gaat hij voor het bijzondere, het unieke, het eigene. Als nuchtere Rotterdammer blijft hij daarbij wel gefocust: Ferry gaat efficiënt te werk en is gericht op effectieve vormgeving.

Hij heeft veel verschillende kanten van het vak gezien en beschikt daardoor over een brede expertise. Zijn visie op grafisch ontwerp is sterk, eerlijk en direct. Ferry is tamelijk bescheiden, maar stáát voor zijn werk. Luistert ook naar argumenten. Hij pikt het goede eruit, zoekt altijd naar verbetering. Met als doel kwaliteit neer te zetten en de juiste snaar te raken.

"De kracht van een concept ligt bij het maken van keuzes die passen bij de klant."

In conceptontwikkeling komen zijn kwaliteiten helemaal tot hun recht. Het ontwikkelen van een campagneconcept en het uitvoeren van een (re)branding zijn opdrachten die Ferry op het lijf zijn geschreven. Juist omdat hij niet altijd oplevert wat er letterlijk wordt gevraagd. Een beeld kun je namelijk niet altijd beschrijven. Ferry zoekt, vanuit gefundeerde kaders en een fijne samenwerking, het randje op. Zo weet hij positief te verrassen. Door een goed vooronderzoek schat hij de context op waarde – om die vervolgens optimaal te benutten.

Ferry heeft oog voor detail. In vormgeving, maar bijvoorbeeld ook in whisky. Op dat vlak is hij een echte kenner, een liefhebber. Het samenspel van tonen, de verschillende elementen; die moet je leren ontdekken en waarderen. Die nuances en finesses komen terug in zijn werk: daarmee maakt hij het verschil voor de klant.