Netwerksamenwerking brengt focus aan
Waar overheid, onderwijs en bedrijfsleven samenwerken, doen zij dat vanuit een gedeeld belang. Toch hebben de partijen in zo’n netwerksamenwerking vanzelfsprekend ook hun eigen doelen en verwach...
Meer lezenJoop stippelt graag strategische routes uit en is sterk gefocust op resultaat. Hij wil mensen en organisaties aan de top brengen. Met zijn geïnteresseerde, charmante houding en zijn continue glimlach, weet hij bruggen te slaan en mensen te activeren. Als ervaren strategisch adviseur is Joop bekend met het complexe speelveld waarin zijn klanten zich bevinden. Daarom denkt hij een stap vooruit en komt hij tot doordachte adviezen die passen in de context.
Goed luisteren, maar niet alles klakkeloos aannemen: dat is kenmerkend voor Joop. Hij vraagt door, zodat hij de motieven en achtergronden leert kennen. Zijn analytische vermogen helpt hem te doorgronden en te verbinden. Joop is besluitvaardig, durft keuzes te maken. Doet dat wel altijd op basis van argumenten. Zet daarbij zijn brede algemene ontwikkeling, mensenkennis en ervaring succesvol in.
"Identiteit heeft een allesbepalende impact op communicatie en gedrag."
Joop beschikt over het vermogen om snel tot de kern van een vraagstuk door te dringen. Hij slaat direct piketpaaltjes; onderscheidt hoofdzaken van bijzaken. Zo biedt hij zijn klanten duidelijke kaders en legt hij een strategisch fundament. Daarin is Joop veeleisend, maar door zijn nuchtere karakter blijft hij wel praktisch en realistisch.
Aan professionaliteit hecht Joop veel waarde. Hij heeft oog voor kwaliteit en functioneert als aanjager en inspirator. Als manager geeft hij zijn team veel vrijheid, maar stuurt hij ook doelgericht bij. Door zijn daadkrachtige optreden, brengt Joop veranderingen tot stand, vanuit een prettig contact en met het oog op blijvend resultaat. Zo vergroot hij het communicerend vermogen van organisaties.
Waar overheid, onderwijs en bedrijfsleven samenwerken, doen zij dat vanuit een gedeeld belang. Toch hebben de partijen in zo’n netwerksamenwerking vanzelfsprekend ook hun eigen doelen en verwach...
Meer lezenZes scholen in dezelfde stad, met één schoolbestuur. Dat leidt tot de vraag hoe die scholen ieder hun positie kunnen claimen, zonder elkaar daarbij in de weg te zitten. En hoe hun leerli...
Meer lezenIn het waarmaken van de ambities van een organisatie is communicatie een bepalende factor; daar is iedereen het inmiddels wel over eens. Toch krijgt communicatie maar zelden een echt strategische of s...
Meer lezenAan het succesvol lanceren van een nieuw merk gaat een grondige voorbereiding vooraf. Zeker waar het gaat om een afdeling of divisie, die onder een eigen naam beter in staat is haar toekomstkansen te ...
Meer lezenDe tijd om als organisatie langs de zijlijn te blijven staan, is voorbij. Iedereen kan waarde leveren aan mens en omgeving en dat wordt steeds nadrukkelijker van elke organisatie verwacht. Maar waar s...
Meer lezenEen goed begrip van de identiteit en de manier waarop die zich in de organisatiecultuur manifesteert, is belangrijk bij het doorvoeren van veranderingen. Het geeft een blauwdruk van de uitgangssituati...
Meer lezenNa het boek ‘Start with why’ in 2009 is het hard gegaan met Simon Sinek. Waar gesproken wordt over strategie en leiderschap zijn de gouden cirkels niet meer weg te denken. Dat zal - naast ...
Meer lezenSuccesvolle ondernemingen vertonen opvallende gelijkenissen. Eén kenmerk is het ontwikkelen en uitwerken van samenhangend beleid. In het formuleren van beleid en het tastbaar maken daarvan, is ...
Meer lezenAls een van de meest gevoelige onderwerpen van dit moment, moeten organisaties oog houden voor hun privacybeleid. Organisaties die privacy tot wezenlijk onderdeel van hun bedrijfsvoering maken en daar...
Meer lezenDe identiteit en de manier waarop die zich in een organisatiecultuur openbaart, kan vernieuwingen flink in de weg staan. ‘Waarom moet het nu opeens anders?’ en: ‘Dat past toch helema...
Meer lezenNa het positioneringstraject in 2016 kon Zuid-West College in Den Haag aan de slag. Met concrete zaken als de communicatie en werving, maar zeer zeker ook met de cultuur en het gedrag in de organisati...
Meer lezenDe energietransitie is in volle gang. De arbeidskrachten die nodig zijn om die transitie te verwezenlijken, ontbreken echter. Nederland is in de offshore windsector één van de koplopers,...
Meer lezenKwaliteit leveren, een hoog serviceniveau en een gedreven team. Drie ingrediënten voor het doorgroeien van startend bedrijfje naar een middelgrote dienstverlener. Als die positie eenmaal is berei...
Meer lezenIn het realiseren van windenergieprojecten op zee is Nederland één van de koplopers. Om de positie in deze spectaculair snel groeiende sector uit te bouwen, zijn kennis, innovatie en goe...
Meer lezenMensen handelen niet rationeel; daarvan zijn we ons inmiddels wel bewust. En dat het mogelijk is om op dat gegeven in te spelen, is eveneens geen eyeopener. Bedrijven doen dat dan ook maar al te graag...
Meer lezenDe elf scholen die samen de Lentiz onderwijsgroep vormen, hebben een gedeelde ambitie: het aanbieden van goed, relevant onderwijs. Het onderwijsaanbod van Lentiz moet aansluiten op de interesses van l...
Meer lezenElke verandering stuit wel ergens op weerstand. Toch mag oppositie geen blokkade vormen voor het doorvoeren van belangrijke veranderingen in een organisatie. Want om ook in de toekomst bestaansrecht t...
Meer lezenDe zes beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini zijn voor veel communicatie- en marketingprofessionals richtinggevend. Na jarenlang onderzoek heeft Cialdini zijn theorie nu uitgebreid met een&n...
Meer lezenWie osteopaat wil worden, volgt een opleiding aan het Osteopathie College Sutherland in Amsterdam. De hogeschool heeft naam gemaakt met deeltijdopleidingen, waarmee voornamelijk volwassenen zich (om)s...
Meer lezenEen nieuw schoolgebouw heeft een grote aantrekkingskracht op potentiële leerlingen. Dat ervaart ook het Hilfertsheem College in Hilversum. “Toch is het zaak om vérder te kijken dan n...
Meer lezen