Medior adviseur strategie & communicatie

Breda. Fulltime.

We groeien en zijn continu in ontwikkeling. Daarom zoeken we een ondernemende adviseur die wil meebouwen aan de toekomst van ons mooie bedrijf. De functie biedt een interessante mix van inhoudelijk adviseren, innoveren, projectmanagement en het onderhouden van klantrelaties. De focus ligt op het snijvlak van strategie en communicatie. Je hebt een holistische blik op complexe vraagstukken en bent een stevige gesprekspartner voor collega’s, klanten én overige stakeholders. Je denkt kritisch mee, mijdt een inhoudelijke discussie niet, hebt een goed gevoel voor verhoudingen en weet te motiveren, inspireren en verbinden. Herken jij jezelf hierin en zie jij jezelf wel werken in ons spiksplinternieuwe pand in het Rithmeesterpark? Lees dan verder!

 

Wat je gaat doen

  • Je (bege)leidt projecten in het publieke domein en/of in het b2b-segment. Deze projecten kenmerken zich door een onderliggend communicatie- en/of verandervraagstuk waarbij cultuur, houding en gedrag belangrijke componenten zijn. Een integrale benaderwijze vervult hierbij een sleutelrol. Bijdragen aan een koerswijziging, een digitaliseringsvraagstuk of gewenste cultuurverandering? Je wordt er enthousiast van en weet resultaten te bereiken.
  • Je bent een verbinder en een aanpakker. Strategie en uitvoering gaan bij jou hand in hand en je weet moeiteloos mensen mee te nemen. Daarnaast ben je een sparringpartner die makkelijk verbinding legt op verschillende niveaus bij onze opdrachtgevers; van directie tot uitvoerende medewerkers. Je overziet daarbij de impact op organisatie-, team- en individueel niveau. Je schakelt moeiteloos tussen interne en externe stakeholders.
  • Je geeft inhoud aan communicatie- en veranderprojecten. Interventies zet je op met je klant en collega’s. Op een effectieve wijze weet je mensen en teams te motiveren, prikkelen en coachen om hun eigen rol in een project of transformatie te vervullen.
  • Je bent als adviseur het aanspreekpunt vanaf het eerste contact met de klant tot en met de implementatiefase. Dat betekent dat je geen wollige rapportages schrijft die in een la belanden, maar ontwikkelt wat écht impact heeft, zowel in denken als doen.
  • Je kent de trends en ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en weet deze om te zetten naar concrete diensten en producten die BOOM in kan zetten bij opdrachtgevers.
  • Je hebt talent voor commercie en vindt het leuk om – in teamverband – nieuwe klanten te acquireren en relaties uit te bouwen.
  • Je beheerst je vak en weet als geen ander mooie communicatieproducten neer te zetten. Een scherpe pen heb je altijd op zak.

 

Wat wij van je vragen

Voor deze zelfstandige en verantwoordelijke functie beschik je over een afgeronde opleiding op hbo+/wo-niveau; bij voorkeur in organisatiewetenschappen, arbeidspsychologie, bedrijfskunde, communicatie of verandermanagement. Je hebt dus een goede basis. Maar belangrijker vinden we nog dat je een ‘lifelong learning’-instelling hebt.

Daarnaast heb je relevante ervaring opgedaan (minimaal 5 jaar). Bureauervaring is hierbij een pre. Uiteraard heb je affiniteit met strategische communicatie-adviestrajecten, cultuur- en veranderprocessen en gedragsverandering. Dat je zeer communicatief vaardig bent in woord en geschrift, spreekt voor zich. Je vindt het belangrijk om gedegen werk op te leveren. Met je analytische vermogen doorgrond je de moeilijkste vraagstukken. Vindingrijk als je bent, kom je keer op keer met werkbare oplossingen. Je gaat altijd voor het beste eindresultaat en bent betrokken bij jouw collega’s en onze opdrachtgevers.

 

Wat wij te bieden hebben

BOOM is een nuchter bedrijf met een professionele én informele werkcultuur; open en direct. Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid om je eigen functie in te vullen. In jouw carrière sta jij immers centraal. Jíj bepaalt de richting en wij bieden je de kansen. Dat doen we met uitdagend en betekenisvol werk. Waarin je maximaal wordt geprikkeld om een bijdrage te leveren aan het oplossen van belangrijke (maatschappelijke) issues en om organisaties te stimuleren betekenisvoller en verantwoordelijk te zijn. Daarbij hechten wij veel waarde aan jouw kennis en ontwikkeling. Om dit te stimuleren, bieden we een ontwikkelprogramma op maat. Ook zijn er bij BOOM zeer regelmatig interne kennisdelingssessies. Je salaris is marktconform en is mede afhankelijk van je ervaring. Ook bieden we een degelijke pensioenregeling. We werken hard, maar vinden het ook belangrijk om samen te ontspannen. Dat zie je onder andere terug in onze vele gezellige activiteiten met ons hechte team!

 

Een van de gezellige borrels (en activiteiten) bij BOOM

 

Wat je over BOOM moet weten

BOOM is een ambitieus bureau voor strategie en communicatie. Onze opdrachtgevers zijn zeer divers: van overheid tot industrie en van dienstverlening tot onderwijs. We staan voor duurzame vooruitgang voor organisatie, mens én omgeving. Om dat waar te maken, werken we dagelijks aan een betere samenwerking, een open cultuur en kennisuitwisseling. Ambitie gaat bij ons zonder ellebogenwerk; wij willen vooral sámen resultaat leveren. Om met z'n allen steeds beter te worden én om onze opdrachtgevers, maatschappij en milieu een stap vooruit te brengen. Dat is wat ons elke dag weer veel energie en voldoening geeft, al 28 jaar lang. Meer weten over werken bij BOOM?

 

Solliciteren

Heb je ook zin om bij zo’n gedreven club van professionals te werken? Dan ontvangen wij graag je motivatie en je uitgebreide CV. Je kunt je sollicitatie versturen naar sollicitatie@boomcommunicatie.nl, t.a.v. Luuk Schils.

NB: je sollicitatie wordt in alle vertrouwelijkheid behandeld. Acquisitie door uitzend- of wervingsbureaus wordt niet op prijs gesteld.