Merk en
reputatie

Een slimme merkstrategie resulteert in zichtbare, succesvolle merken. Goed brand management vertrekt vanuit de eigen identiteit en sluit aan op de behoeften van doelgroepen en stakeholders. Het bouwt een merk op en versterkt de reputatie. BOOM helpt op dit vlak door strategie te vertalen naar (visual) branding en communicatie.

Sterke merken komen voort uit doordacht beleid

Bij BOOM geloven we niet in het lukraak creëren van ‘brands’. Want daarmee staat er nog geen merk. Merken met een sterke reputatie worden ontwikkeld vanuit betekenis, een doordachte positionering en een integrale visie. Van daaruit krijgen alle merkcomponenten gericht vorm en inhoud: de naam, het logo, de visuele identiteit, de brandstory, de pay-off, het communicatieconcept en de internal branding. Een sterk merk valt of staat met de wijze waarop de merkwaarden intern verankerd zijn en hoe medewerkers de merkgedachte beleven en uitdragen.

 

Blijvende focus

Vanuit een gefundeerde positionering en een integrale visie krijgen alle merkcomponenten vorm en inhoud. Dat vraagt om een goed samenspel tussen strategie, communicatie en creatie. Brand management en reputatiemanagement vragen om blijvende focus. Hét kenmerk van winnende merken is namelijk dat zij voortdurend optimaliseren en doorontwikkelen. Met de blik gericht op de toekomst.

Een merk wordt bepaald door het web aan associaties en emoties dat mensen erbij hebben. Een sterk brand geeft een organisatie, product of dienst een duidelijke positie. Bij BOOM geloven we daarom niet in het lukraak bedenken van merknamen of het zomaar maken van mooie logo's. Het ontwikkelen van een merk vraagt een integrale aanpak, afgestemd op identiteit en strategie.

Ga naar het dossier over het onderwerp Merkontwikkeling

Een sterk merk is nooit af. Het leeft, verandert en vindt zichzelf soms opnieuw uit. Logisch, want de omgeving van merken verandert minstens zo snel. Brand management vraagt dus om zorg en aandacht. Het is een doorlopend proces, waarbij er continu evaluatie en bijsturing plaatsvindt.

Ga naar het dossier over het onderwerp Brand management

Een sterk imago leidt tot een voorkeurspositie. Werk dus gericht aan het versterken van uw organisatie- of merkreputatie. Een doorlopend proces, waarbij extern gemaakte beloftes in gedrag waargemaakt moeten worden.

Ga naar het dossier over het onderwerp Reputatiemanagement

Stakeholders nemen geen genoegen meer met het zien van de harde cijfers alleen. Ze willen weten op welke manieren er invulling wordt gegeven aan de organisatiedoelen én aan maatschappelijke verantwoordelijkheden. Er ontstaat een continue dialoog.

Ga naar het dossier over het onderwerp Stakeholdermanagement

Wij vinden een campagne pas goed, als hij effectief is. Om dat te bereiken, is een doordachte strategie essentieel. Onze aanpak helpt om slimme en verantwoorde keuzes te maken; om welk soort campagne het ook gaat.

Ga naar het dossier over het onderwerp Campagnes

Een sterk werkgeversmerk bindt uw medewerkers en is een vliegwiel voor uw werving. BOOM helpt organisaties een aantrekkelijke werkgever te zijn en dit te vertalen naar effectieve arbeidsmarktcommunicatie.

Ga naar het dossier over het onderwerp Employer branding

Bekijk in dit dossier relevante artikelen over merk en reputatie: