Merk en
reputatie

Een slimme merkstrategie resulteert in zichtbare, succesvolle merken. Goed brand management vertrekt vanuit de eigen identiteit en sluit aan op de behoeften van doelgroepen en stakeholders. Het bouwt een merk op en versterkt de reputatie. BOOM helpt op dit vlak door strategie te vertalen naar (visual) branding en communicatie.

Sterke merken komen voort uit doordacht beleid

Bij BOOM geloven we niet in het lukraak creëren van ‘brands’. Want daarmee staat er nog geen merk. Merken met een sterke reputatie worden ontwikkeld vanuit betekenis, een doordachte positionering en een integrale visie. Van daaruit krijgen alle merkcomponenten gericht vorm en inhoud: de naam, het logo, de visuele identiteit, de brandstory, de pay-off, het communicatieconcept en de internal branding. Een sterk merk valt of staat met de wijze waarop de merkwaarden intern verankerd zijn en hoe medewerkers de merkgedachte beleven en uitdragen.

 

Blijvende focus

Vanuit een gefundeerde positionering en een integrale visie krijgen alle merkcomponenten vorm en inhoud. Dat vraagt om een goed samenspel tussen strategie, communicatie en creatie. Brand management en reputatiemanagement vragen om blijvende focus. Hét kenmerk van winnende merken is namelijk dat zij voortdurend optimaliseren en doorontwikkelen. Met de blik gericht op de toekomst.

Een merk wordt bepaald door het web aan associaties en emoties dat mensen erbij hebben. Een sterk brand geeft een organisatie, product of dienst een duidelijke positie in de markt. Bij BOOM geloven we niet in het lukraak bedenken van merknamen of het zomaar maken van mooie logo’s. Wij kiezen voor een integrale aanpak, startend vanuit identiteit en strategie.

Ga naar het dossier over het onderwerp Branding

Een sterk merk is nooit af. Het leeft, verandert en vindt zichzelf soms opnieuw uit. Logisch, want de omgeving van merken verandert minstens zo snel. Merkontwikkeling vraagt dus om zorg en aandacht. Voortdurend. Brand management is een doorlopend proces, waarbij er continu evaluatie en bijsturing plaatsvindt.

Ga naar het dossier over het onderwerp Brand management

Goed gestructureerd reputatiemanagement maakt de beeldvorming van uw organisatie bij de buitenwereld meet- en stuurbaar. Een goede naam vraagt doorlopend om onderhoud. Hoe heeft u uw reputatiemanagement geregeld?

Ga naar het dossier over het onderwerp Reputatiemanagement

Stakeholders nemen geen genoegen meer met het zien van de harde cijfers alleen. Ze willen weten op welke manieren er invulling wordt gegeven aan de organisatiedoelen én aan maatschappelijke verantwoordelijkheden. Er ontstaat een continue dialoog. En ook bij interventies is doordacht stakeholdermanagement van het grootste belang.

Ga naar het dossier over het onderwerp Stakeholdermanagement

Wij vinden een campagne pas goed, als hij effectief is. Om dat te bereiken, is een doordachte strategie essentieel. Onze aanpak helpt om slimme en verantwoorde keuzes te maken; om welk soort campagne het ook gaat.

Ga naar het dossier over het onderwerp Campagnes

Een sterk werkgeversmerk trekt potentiele medewerkers aan, bindt huidige medewerkers en werkt als vliegwiel voor uw personeelswerving. BOOM helpt organisaties om een aantrekkelijke werkgever te zijn.

Ga naar het dossier over het onderwerp Werkgeversmerk

Bekijk in dit dossier relevante artikelen over merk en reputatie: