UX & UI Design

Details zijn allesbepalend voor een optimale online gebruikerservaring. Uw stakeholders, of dat nu klanten, burgers, studenten of cliënten zijn, verwachten een online experience die aansluit bij hun specifieke customer journey. Een doordacht design start daarom met heldere user stories, zodat u vertrekt vanuit het perspectief van de gebruiker.

Behoeften inzichtelijk

Een doordacht user experience design maakt de communicatie- en informatiebehoeften van uw stakeholders inzichtelijk. Het laat ook zien welke doelen zij daarbij hebben als gebruikers van een website, app, portaal of intranet. En niet te vergeten: welke online interacties en taken zij willen uitvoeren. Deze inzichten zijn vervolgens te benutten bij het vormgeven van een optimale gebruikerservaring. Met online services en functionaliteiten die er ook écht toe doen voor hen. Uiteraard in een interface die gebruiksvriendelijk, toegankelijk en functioneel is.

 

Doordachte designs

Voor een optimale gebruikerservaring verwachten stakeholders dat u kanalen, functionaliteiten en content op hun situatie afstemt. Gebruikersonderzoek is daarom essentieel. Niet alleen voordat de ontwikkeling start van een online dienst, een website, portaal of app, maar ook tijdens de designfase en doorontwikkeling van uw online producten en diensten. Een breed scala aan instrumenten is daarbij in te zetten; denk aan co-creatie, pre-testing, A/B-testing, datamining en customer journey mapping. BOOM ontwikkelt op deze manier doordachte designs die zijn afgestemd op uw gebruikers. Daarbij betrekken we dus uw stakeholders én uw organisatie. Zodat alle designkeuzes gefundeerd, doordacht en gedragen gemaakt worden. Dat is geen sinecure, omdat elk detail bepalend is.

Een greep uit onze projecten

Een selectie van onze kennis en insights